Dobré vědět
O co jde v projektu „Podpory zdraví v MŠ“ ?
- fyzické, psychické i sociální zdraví
- samostatné, sebevědomé a zodpovědné chování (svoboda a pravidla)
- prožitkové učení
- aktivity (spontánní pohyb, plavání, výlety…)
Jaké je stravování?
Podle zásad racionální výživy.
Jaká je spolupráce s rodiči?
- společné akce na zahradě
- anketa
- besídky a vystoupení
- vstupování do tříd
- vstupní informace o dítěti a rodině na začátku šk. roku
- hovorové hodiny (informace o vývoji dítěte)
- možnost půjčování odborné literatury
- oslavy narozenin
Kde najdu informace?
- seznamy děti jednotlivých tříd budou vyvěšeny dne 28.8. v zádveří prvního hlavního vchodu do MŠ
- v šatnách dětí
Co si mám na začátku šk. roku přinést?
- věci na převléknutí
- přezůvky
- pyžamo
- papírové kapesníky
Vše podepsané a označené
Jaké oblečení?
Každé dítě má v šatně svou skříňku, do které si ukládá věci, v nichž přišlo z domova. Ve skříňce by mělo mít i náhradní kalhotky, ponožky a tričko. Oblečení na zahradu, které by mělo být spíše starší, pohodlné.
Do třídy je dobré mít také pohodlné a starší oblečení, protože často pracujeme s barvami a dalšími materiály, kterými se děti mohou ušpinit. Mějme na paměti, že dítě by se mělo soustředit na práci, nikoli na to, aby se neušpinilo a nemuselo se strachovat Co tomu řekne maminka?
Naopak, řekne – li Vám dítko, že zítra jdeme do divadla, je dobré myslet „na parádu“.
Věci by měly být podepsané. Děti jsou malé a některé své věci nepoznávají. Nejčastěji hledají vyměněné bačkůrky a pyžama. Ta si přinášejí v pondělí čistá a v pátek si je odnášejí domů.
Co má dítě umět? Základní dovednosti 3-letého dítěte
- znát své jméno a příjmení
- umět se svlékat a oblékat s dopomocí
- umět se najíst, zná běžná jídla
- umět si vyčistit nos
- je samostatné na WC
- respektuje pokyny dospělého
- řekne co potřebuje
- dodržuje zákl. zásady slušnosti