O nás
Naše mateřská škola se nachází v srdci Mikulova, nedaleko od zámku.
Byla vybudována v 60. letech 20. století, v roce 2006 byla rozšířena do podkroví o dvě třídy.
Škola je pětitřídní, rozdělená na dva pavilony s dvěma vchody. Je částečně bezbariérová.
Přilehlá prostorná zahrada nabízí dostatek prostoru k volnému pohybu, je osázená vzrostlou zelení, která poskytuje dostatek stínu a soukromí pro děti. Je vybavena pískovišti, prolézačkami, skluzavkou, trampolínou a dalšími herními prvky.
A právě tady, uprostřed města, společně tvoříme náš malý kousek světa. Vzdělávání probíhá ve Sluníčkové, Hvězdičkové, Měsíčkové, Obláčkové a Duhové třídě, které tvoří jednotný celek. Třídy jsou věkově smíšené. K odpočinku dětem slouží dvě ložnice.
V MŠ pracuje momentálně 19 zaměstnanců, z toho 10 pedagogických pracovnic, 2 asistentky pedagoga a 7 pracovnic zajišťující školní provoz.
Naše mateřská škola pracuje několik let v programu podpory zdraví. Kurikulum podpory zdraví v MŠ.
Ve dnech státních svátků je MŠ uzavřena. Prázdninový provoz MŠ bude vždy určen podle aktuálního stavu docházky dětí po dohodě s rodiči a zřizovatelem.
Informace pro rodiče
Zápis na MŠ Mikulov
Ochrana osobních údajů / GDPR
Tiskopisy
Povinně zveřejňované dokumenty
- Povinně zveřejňované informace
- Povinnost zveřejnit návrh rozpočtu/střednědobého výhledu rozpočtu a schválený rozpočet/střednědobý výhled rozpočtu je zajištěna zveřejněním na internetových stránkách zřizovatele ZDE.
- Evidenční list dítěte
- Oznámení o zahájení individuálního vzdělávání
Ostatní dokumenty
- Školní vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
- Školní řád
Platby stravného a školného budou vybírány vždy první středu v měsíci, 8-15 h v kanceláři vedoucí ŠJ.
Cena stravného v roce 2024/25
- Přesnídávka, oběd, svačina – 42 Kč
- Přesnídávka: 10 Kč
- Oběd: 22 Kč
- Svačina: 10 Kč
Cena stravného v roce 2024/2025 u dětí s odkladem školní docházky
- Přesnídávka, oběd, svačina – 46 Kč
- Přesnídávka: 11 Kč
- Oběd: 24 Kč
- Svačina: 11 Kč
Pokusme se představit si situaci, když jsme poprvé nastupovali do nového zaměstnání. Jistě se nám hlavou honila řada otázek. Co budu dělat? Jací budou kolegové? Zvládnu to? Atp. Stává se nám to vždy, když nás čeká něco nového, neznámého. Dítě je v této chvíli ve stejné situaci, ale neumí své obavy vyslovit. A i když se do školky těší, nejistota v něm zůstává. Abychom omezili nepříjemné pocity na minimum, prochází všechny děti v naší MŠ tzv. adaptací. Co to znamená? Má – li si dítě zvyknout bez problémů na nové prostředí, potřebuje k tomu určitý čas. Každé dítě je jiné, a proto i doba „zvykání“ je různě dlouhá, obvykle je to 6 týdnů. V této době musí malý človíček vyřešit spoustu úkolů, aby mohl poprvé v životě zůstat delší dobu sám, bez maminky, jinde než doma, a přitom být spokojený a cítit se bezpečně. To jsou důvody, proč nabízíme možnost docházet si s dítětem pohrát, aby se dítě cítilo nejlépe. Maminka je v tomto případě jistotou a prostředníkem, jak se dítě může seznámit s prostředím třídy, novými kamarády i učitelkou. Zároveň je rodičům umožněno lépe poznat, jak se v mateřské škole pracuje a co dětem pro jejich rozvoj nabízí.
V této fázi si dítě klade otázky, Co tu budu dělat? Proč tu jsem? S čím si budu hrát? Můžu si to půjčit? Po určité době nastane den, kdy maminka může na chvíli odejít a dítě nechat ve třídě samo. Opět nastává čas otázek Kde je maminka? Proč tu není se mnou? Vrátí se? Na tyto otázky je potřeba nejen odpovědět, ale dítě se musí o jejich pravdivosti přesvědčit. Navíc poprvé v životě se setkává se situací, kdy není středem pozornosti, protože ve třídě je více dětí a jen jedna paní učitelka.
Jakmile získá pocit bezpečí, je sebejisté a spokojené, nadchází poslední fáze adaptace, tj. zvyknout si na myšlenku, že bude spinkat jinde než ve své postýlce. Tento úkol bývá pro děti velmi obtížný a je potřeba je na jeho zvládnutí dobře připravit. Maminka i paní učitelka budou s dítětem dopředu mluvit o tom, že taková situace nastane, je dobré pomoci mu vybrat hračku do postýlky a pyžamko. Měli bychom společnými silami vytvořit takovou atmosféru, aby se Vaše dítě těšilo na den, kdy bude ve školce poprvé spinkat. Teprve odchází – li dítě se samozřejmostí do postýlky, spokojeně z ní vstává a odchází si hrát, teprve tehdy můžeme prohlásit, že je adaptace úspěšně u konce.
- společné akce na zahradě
- anketa
- besídky a vystoupení
- vstupování do tříd
- vstupní informace o dítěti a rodině na začátku šk. roku
- hovorové hodiny (informace o vývoji dítěte)
- možnost půjčování odborné literatury
- oslavy narozenin
- seznamy děti jednotlivých tříd budou vyvěšeny dne 28.8. v zádveří prvního hlavního vchodu do MŠ
- v šatnách dětí
- věci na převléknutí
- přezůvky
- pyžamo
- papírové kapesníky
Vše podepsané a označené
Každé dítě má v šatně svou skříňku, do které si ukládá věci, v nichž přišlo z domova. Ve skříňce by mělo mít i náhradní kalhotky, ponožky a tričko. Oblečení na zahradu, které by mělo být spíše starší, pohodlné.
Do třídy je dobré mít také pohodlné a starší oblečení, protože často pracujeme s barvami a dalšími materiály, kterými se děti mohou ušpinit. Mějme na paměti, že dítě by se mělo soustředit na práci, nikoli na to, aby se neušpinilo a nemuselo se strachovat Co tomu řekne maminka?
Naopak, řekne – li Vám dítko, že zítra jdeme do divadla, je dobré myslet „na parádu“.
Věci by měly být podepsané. Děti jsou malé a některé své věci nepoznávají. Nejčastěji hledají vyměněné bačkůrky a pyžama. Ta si přinášejí v pondělí čistá a v pátek si je odnášejí domů.
Všechno oblečení i jeho součásti by měly být funkční – zipy, knoflíky… Kupujete – li obuv, vyberte takový typ, který si dítě dokáže samo obout. Oblečení i obuv by měly být dostatečně velké. Při odchodu z MŠ zkontrolujte, zda – li je prádlo použitelné na druhý den a je – li obráceno na líc. Rozvažte, prosím, také uzle na botách.
- znát své jméno a příjmení
- umět se svlékat a oblékat s dopomocí
- umět se najíst, zná běžná jídla
- umět si vyčistit nos
- je samostatné na WC
- respektuje pokyny dospělého
- řekne co potřebuje
- dodržuje zákl. zásady slušnosti
- fyzické, psychické i sociální zdraví
- samostatné, sebevědomé a zodpovědné chování (svoboda a pravidla)
- prožitkové učení
- aktivity (spontánní pohyb, plavání, výlety…)